вівторок, 22 березня 2016 р.

Попередимо конфлікт в учнівському та педагогічному колективах

22 березня соціальний педагог Чиніна В.А. виступила перед педагогічним колективом на засіданні методичної комісії класних керівників з темою "Конфлікт та як його запобігти". Було проведено анкетування на визначення рівня конфліктності в колективі. Результати втішні, наш колектив вміє долати конфлікти правильним чином. Також педагогічні працівники отримали рекомендації у вигляді памятки, як уникати конфлікти та правильно критикувати. Сподіваюсь, інформація була корисною!

Шляхи виходу з конфліктних ситуацій
Конфлікт – це сигнал, вказівка на якусь конкретну проблему. Це неприховане протиріччя, яке неможна залишити без уваги. 
Проте, щоб виник конфлікт однї конфліктної ситуації не достатньо: конфліктна ситуація може існувати задовго до того, як відбудеться пряме зіткнення. Щоб відбувся конфлікт, потрібні дії з боку опонентів, спрямовані на досягнення їх особистої мети (тобто інцидент). Він можливий як з боку учня (небажана поведінка), так і з боку вчителя (педагогічна помилка).
5 ПРИНЦИПІВ ЩО ДОПОМАГАЮТЬ УНИКНУТИ КОНФЛІКТУ В СПІЛКУВАННІ
·         Не виражайте сумнів щодо розумових здібностей співрозмовника.
·         Підтримуйте в людині віру в себе.
·         Розмовляючи з людиною не починайте з питань, які викликають протиріччя.
·         Прагнучи переконати, потрібно спочатку дати їй висловитися.
·         Критикуйте позитивно: критика має бути засобом, а не метою;
КРИТИКУЙТЕ ГРАМОТНО:
·         Її висловлює людина, яка користується повагою і довірою;
·         Критикується справа, діяльність, а не людина;
·         Вона застосовується в особливих випадках, а не повсякденно і звично;
·         Критикуйте на одинці дружнім тоном.
20 ПРАВИЛ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ:

1. Не починайте свою розмову з вислову «Я довго вже хотів сказати» ( використовуйте так зване «Я - висловлювання» - висловлювання про себе і від себе);
2. Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
3. Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
4. Критикуйте лише те, що можна змінити;
5. Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
6. Не знищуйте індивідуальність;
7. Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
 
8. Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
9. Не кажіть лише про свої проблеми;Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
10. Не робіть висновки за партнера;
11. Перше зауваження робіть наодинці;
12. Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
13. Прагніть зрозуміти співрозмовника;
14. Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
15. Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
16. Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
17. Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
18. Відчувайте, коли потрібно відступити;
19. Безвихідних ситуацій не буває;
20. Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.

ЯКЩО ВИ ЗАПАЛЬНА ТА ДРАТІВЛИВА ЛЮДИНА:

1. Намагайтеся не залишатися наодинці зі своїми проблемами,
2. Вмійте абстрагуватися від турбот,
3. Не впадайте у гнів, робіть паузи,
4. Не будьте примхливим, поступайтеся,
5. Не ставте високих вимог. Той, хто занадто багато очікує від інших, відчуває невдоволення від тог, що вони не відповідають його вимогам.

3 коментарі:

  1. Вікторія, познайомився з підготовленим Вами матеріалом. Коротко, змістовно, корисно, практично. Дякую. Успіхів.

    ВідповістиВидалити