22 березня соціальний педагог Чиніна В.А. виступила перед педагогічним колективом на засіданні методичної комісії класних керівників з темою "Конфлікт та як його запобігти". Було проведено анкетування на визначення рівня конфліктності в колективі. Результати втішні, наш колектив вміє долати конфлікти правильним чином. Також педагогічні працівники отримали рекомендації у вигляді памятки, як уникати конфлікти та правильно критикувати. Сподіваюсь, інформація була корисною!
Шляхи виходу з
конфліктних ситуацій
Конфлікт – це
сигнал, вказівка на якусь конкретну проблему. Це неприховане протиріччя, яке
неможна залишити без уваги.
Проте, щоб виник
конфлікт однї конфліктної ситуації не достатньо: конфліктна ситуація може
існувати задовго до того, як відбудеться пряме зіткнення. Щоб відбувся конфлікт,
потрібні дії з боку опонентів, спрямовані на досягнення їх особистої мети
(тобто інцидент). Він можливий як з боку учня (небажана поведінка), так і з
боку вчителя (педагогічна помилка).
5 ПРИНЦИПІВ ЩО ДОПОМАГАЮТЬ УНИКНУТИ
КОНФЛІКТУ В СПІЛКУВАННІ
·
Не виражайте сумнів
щодо розумових здібностей співрозмовника.
·
Підтримуйте в людині
віру в себе.
·
Розмовляючи з людиною
не починайте з питань, які викликають протиріччя.
·
Прагнучи переконати,
потрібно спочатку дати їй висловитися.
·
Критикуйте позитивно:
критика має бути засобом, а не метою;
КРИТИКУЙТЕ
ГРАМОТНО:
·
Її висловлює людина,
яка користується повагою і довірою;
·
Критикується справа,
діяльність, а не людина;
·
Вона застосовується в
особливих випадках, а не повсякденно і звично;
·
Критикуйте на одинці
дружнім тоном.
20 ПРАВИЛ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ:
1. Не починайте свою розмову з вислову «Я довго вже хотів сказати» ( використовуйте так зване «Я - висловлювання» - висловлювання про себе і від себе);
2. Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
3. Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
4. Критикуйте лише те, що можна змінити;
5. Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
6. Не знищуйте індивідуальність;
7. Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
8. Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
9. Не кажіть лише про свої проблеми;Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
10. Не робіть висновки за партнера;
11. Перше зауваження робіть наодинці;
12. Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
13. Прагніть зрозуміти співрозмовника;
14. Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
15. Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
16. Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
17. Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
18. Відчувайте, коли потрібно відступити;
19. Безвихідних ситуацій не буває;
20. Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.
ЯКЩО ВИ ЗАПАЛЬНА ТА
ДРАТІВЛИВА ЛЮДИНА:
1. Намагайтеся не залишатися наодинці зі своїми проблемами,
2. Вмійте абстрагуватися від турбот,
3. Не впадайте у гнів, робіть паузи,
4. Не будьте примхливим, поступайтеся,
5. Не ставте високих вимог. Той, хто занадто багато очікує від інших, відчуває невдоволення від тог, що вони не відповідають його вимогам.
Вікторія, познайомився з підготовленим Вами матеріалом. Коротко, змістовно, корисно, практично. Дякую. Успіхів.
ВідповістиВидалитиДякую, дуже приємно бути корисною.
ВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити